Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

torsdag 1. desember 2011

Årets adventskalender er på plass!

Wow, en hel måned uten noe å vise til???

På denne tiden av året holder man vel gjerne kortene tettere inntil brystet enn vanlig ;)
Men, 1.desember er her, og med det adventskalenderen.


Denne planken her ligger det mye tankearbeid bak...
Jeg ville ha noe som tydeliggjorde at vi beveget oss mot noe, derav "tidslinjen". Den er oversiktlig og enkel. Det er enkelt for ungene å telle seg frem til hvor mange dager det er igjen til jul, samtidig som den aktuelle datoen avdekkes hver dag.

Fargene skifter også fra lilla, via hvitt og grønt over i rødt etterhvert som vi nærmer oss.


I tillegg er det jo en form for flere fluer i en smekk, siden huset gradvis får litt julepynt hengende rundt ;)

Oppskrift på hjertene er funnet her: Silja-Devines julehjerter
Trærne og stjernene er fra eget hode.

4 kommentarer:

Ann Kristin sa...

Den ble kjempekul

Merete sa...

Kjempefint!

hildeen sa...

Du er bare utrolig!!! Flott Eirin!

Miriam sa...

Jeg er mektig imponert!!!